-

ANVÄNDARVILLKOR

1. Skötselråd

Majoritet av våra produkter är tillverkade av rostfritt stål som inte rostar med tiden av vatten. Vi använder oss även av produkter som är pläterade i äkta silver och guld, det innebär att det yttre lagret av smycket är doppad i tunt lager av guld/silver. Våra smycken är utav hög kvalitet och håller länge men kan hållas ännu längre ifall du tar hand om dem och följer våra skötselråd.

  • Man ska behandla sina smycken med omsorg för bäst hållbarhet. Ta inte av smycket hårt och ryck inte i låset utan man ska vara lätt när man tar av/på sig dig den.
  • Undvik kemikalier och annat väska som till exempel parfym, schampo, vatten med klor i, då dessa vätskor kan påverka glansen/färgen på smycket med tiden. Man kan absolut spraya parfym men man ska undvika att det kommer på smycket. Undvik träning med smycken då det innehåller salter och oljor som kan slita smycket med tiden. Vanligt vatten kan man försöka undvika för bäst hållbarhet och för att smycket ska hålla samma glans i framtiden.

 

2. Betalningsalternativ

Våra betalningsalternativ är:

  • Klarna betalning som erbjuder flera betalningssätt:
  • Klarna få först betala senare (0 kr avgift). Man kan betala inom 14 dagar från och med när beställningen skickats från oss.
  • Klarna betala direkt (0 kr avgift) betalningen sker via vald bankkort / bankkonto.
  • Klarna delbetalning. Dela upp kostnaden.
  • PayPal en välkänd och säker betalningsalternativ.
  • Apple pay, Google pay och Shop pay. Betala snabbt och smidigt.

 

3. Leverans

  • Vår leverans tid är 1-3 arbetsdagar. Vi på Sverigesice gör vårt bästa för att skicka ut ditt paket så snabbt som möjligt.
  • Fraktkostnad är 51 kronor med spårbar frakt, våra paket skickas med postnord antigen till brevlådan eller till närmaste ombud. Vi erbjuder fri frakt vid köp över 499 kronor.

 

4. Reklamation

  • Om du har fått en skadad eller felaktigt produkt då har du rätt till att reklamera produkten.
  • För att reklamera behöver du kontakta oss omgående till vår kundtjänst sverigesice@gmail.com i mailet ska du ange följande: Du vill reklamera en produkt, du behöver beskriva orsaken, du ska uppge ditt namn, adress samt ordernummer.
  • Vi kommer att undersöka ärendet och återkomma till dig med en ny produkt eller ifall det inte är möjligt så gör vi en full återbetalning till ditt betalningskonto.

 

5. Ångerrätt

  • Har du ångrat ditt köp eller passade inte vårat smycke dig då kan du göra en retur inom 14 dagar från att du tagit emot din beställning.
  • Så här gör du en retur:
  1. Skicka ett mail till våran kundtjänst på sverigesice@gmail.com du förklarar att du vill göra en retur och vilka/vilken produkt det är du vill göra en retur på. I mailet måste du skriva ditt namn, din adress och ditt ordernummer på beställningen du vill returnera.
  2. Vi står ej för fraktkostnaderna på returen och det är viktigt för oss för att kunna godkänna din returnering att varan kommer fram på ett säkert sätt utan några skador. Produkten får inte vara använd endast testad samt att alla etiketter sitter kvar. Vi rekommenderar att man skickar med spårbar frakt och har paketerat in produkten bra så det inte skadas under leveransen.
  3. När vi mottagit din retur så kommer vi att kontakta dig ifall returneringen är godkänt med en återbetalning. Ifall vi anser att varan är använd eller skadad så kommer din returnering inte att godkännas och en återbetalning kommer inte att ske. Du står för fraktkostnaden ifall du vill vi ska skicka tillbaka ditt paket.